Thursday, September 24, 2009

mereka berkata

case 1 :blaja pasal gigi? ooo doktor gigi la ni... gigi makcik ni sakit la. agak-agaknye sebab ape? cube awk tgk skit.
the truth is : makcik, sy baru masuk blaja bulan 7 lepas. tggu lagi 5 tahun lah ye.

case 2 : blaja forensic? ooo mcm dlm tv crite csi tu ke? bestnye siasat-siasat org mati.
the truth is : makcik ni da terpengaruh dgn tv sgt ni. mmg la ade siasat- siasat tapi xde la exactly mcm csi tuh makcik oi.

case 3 : blaja jadi engineer? anak pakcik tu dah kaya jadi engineer. bagus-bagus. blaja rajin-rajin.
the truth is : blaja ape pun blh buat duit. yg penting usaha.

case 4 : blaja perladangan? asik masuk ladang je lah ni? besok-besok kaya ni. blh bukak ladang.
the truth is : xde la masuk ladang sgt. n bukan semua budak ladang end up bukak ladang makcik.habis la tanah kat malaysia ni klu mcm tu.

all we can do is smile cause if they had those chances like what we have nowdays, they will definately grab those oppurtunities.

thankful is the word

7 comments:

kudapolo said...

we live with talks of people.

have had a lot of this makcik's...

regardless, i am more than thankful.

anyssa said...

go z go!

been awhile since the last time we talked/chat-ed. kemana menghilang?

fara rasep said...

case 5: belajar acctg? kira2 tuh. bagus. banyak duit tu. tapi nanti kedekut. banyak songlap duit orang.

the truth is: tak semua macam tuh makcik, tapi yang penting raya nanti makcik tak dapat duit raya dari saya.sebab saya kan kedekut.hahahah*tp dalam hati je laa*

kudapolo said...

bile duk umah shah alam, byk sgt interruptions, leaving the ym offline.

bile duk pandan jaya,i don't have much time to chat during day. so, let it goes invi.

bile larut mlm, baru dpt njoy the sightblogging. hehe. n hardly get u online. blum ade jodoh lg kot n. i'll buzz u, for more updates. haha. ;)

anyssa said...

fara dona: tambah the truth is : makcik, jaga2 skit duit mak cik tu. nnti sy songlap. kan mak cik ckp sy pandai songlap duit.

z, ade invitation from uitm jengka?

kudapolo said...

ada. i'm off to jtown this 3rd and 7th. insyallah.

u going?

anyssa said...

akhirnye dapat bercakap...

:)